Forum www.sh2.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
!REGULAMIN I ZASADY!

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.sh2.fora.pl Strona Główna » Regulamin i zasady gry Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
!REGULAMIN I ZASADY!
Autor Wiadomość
Rian
Administrator



Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

Post !REGULAMIN I ZASADY!
1. Ogólne:
- Gra Stick Hero 2 jest grą Animate – RPG i cała rozrywka jest zależna od Was. Jeżeli ktokolwiek łamie zasady gry i oszukuje to psuje grę sobie i całej społeczności Stick Hero 2.
- Za łamanie zasad dostaje się ostrzeżenia, lecz po 2 ostrzeżeniu można dostać bana. Jednak daję sobie i innym adminom prawo do zbanowania natychmiastowego Użytkownicy chwili gdy wykroczenie jest bardzo poważne.
- Użytkownicy powinni liczyć się ze słowami Admina. Czyli nie powinni oskarżać go o kłamstwa, przezywać itp. Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie. Jeżeli chcecie być traktowani poważnie traktujcie też tak innych.
2. Rozrywka:
- Gracz może prowadzić jedną walkę naraz.
- Do rozpoczęcia gry potrzebne są minimum 3 osoby. 2 graczy i upoważniona do sędziostwa.
- Sędzia jak w każdej innej grze jest przewodniczącym i nie wolno się z nim kłócić. Zazwyczaj osoba ta jest wyznaczona starannie i powinna być bez stronna i sprawiedliwa. Wszelkie pytania, pretensje i uwagi na temat sędziego przysyłajcie Adminowi na PW.
- Mecz polega na robieniu po kolei animacji walki. Rozgrywka składa się z kilku czynności:
*Grę rozpoczyna gracz o mniejszym lvl’u. Jeżeli oboje mają taki sam poziom sędzia rzuca monetą.
*Animacja musi mieć podstawową szerokość i wysokość. Wersję Pivota ustalają gracze. Domyślnie Pivot 2.
*Pierwsza osoba robi animację ciosu. W animacji obowiązkowo muszą być stk’sy (postacie) takie, jakie są ustalone w Kartach Postaci. Z Kart Postaci można ściągnąć te postacie. Uderzenie (bądź czar, albo inna czynność) powinny być zgodne z drzewkiem lvl. Czyli postać na 1 poziomie nie powinna używać zdolności na wyższy lvl, ani też nie potrafi używać żadnej broni ani czarować. Postać może wykonać kombo. Ilość ciosów nie jest ważna tylko przy ataku wręcz (czyli shurikeny, kunai i czary mogą być użyte tylko raz). Chodzi o to że walcząc mieczem można zrobić kilka ciosów ale obrażenia nie będą mnożone. Czary i bronie dystansowe nie pozwalają na wykonanie kombo.
*Pozostali gracze czekają aż robiący animację skończy. Gdy praca będzie gotowa należy ją zapisać w pliku *.piv i *.gif. Wersję .piv przesyłamy drugiemu graczowi, a .gif dajemy na hosting obrazków (polecam vpx.pl) i umieszczamy na forum za pomocą komendy *[img]<link do obrazka>[/img]*.
*Sędzia oglądając animację zadaje sobie pytanie czy wykonanie tego ciosu jest możliwe na tym poziomie gracza i czy nie mija się z rzeczywistością. Jeżeli jest złe to natychmiast sędzia pisze to na forum w danym temacie i wtedy osoba wykonująca nierealną animację traci turę (trzeba być rozważnym). Jeżeli wszystko jest ok. sędzia zapisuje sobie obliczenia (więcej dziale sędziostwo).
*Drugi gracz dodaje do odebranej animacji *.piv, (w której nie ma prawa nic zmieniać ani kasować) swój ruch. Powinien być zgodny z zasadami zapisanymi w punkcie wyżej.
*I tak w kółko. Walka trwa tyle czasu póki sędzia nie stwierdzi, że któryś z zawodników nie poległ.
- Jest możliwość mrożenia walk. Polega ona na tym, że można przerwać pojedynek na pewien czas. Wystarczy do tego jedna osoba. Gdy jeden pojedynek jest zamrożony to gracz może prowadzić inny. Nie można odmrozić pojedynku w chwili gdy jeden z graczy ma inną walkę w tym momencie.
3. Postacie
- W grze od każdego gracza jest wymagana Karta Postaci. Jest to zbiór informacji o postaci gracza. Przykładową kartę znajdziecie w temacie „Karty Postaci”. Na wzór przykładu stwórzcie swoje karty.
- Każdy gracz potrzebuje swojego Sticka, czyli postać. Można ją ściągnąć z Internetu, albo zrobić własną, ale nie powinno się używać postaci stworzonych przez innych. Pamiętamy iż musi być człowieko-podobna, nie powinna być futurystyczna (tzn być w klimacie fantasy, czyli żadnych żołnierzy czy robotów) i musi mieć max 15 jointów (czerwonych i pomarańczowych kropek). Swoją postać hostujemy i Internecie i na Karcie Postaci podajemy linka do downloadu.a
- Postać musi być koloru czarnego. Chyba że używa jakieś umiejętności zmieniającej kolor.
- Opis statystyk postaci:
*Siła – Określa obrażenia zadawane wręcz. Dzięki nimi udeżenie z broni białej zabiera więcej HP. Główna cecha Wojownika i przydatna u Ninja.
*Magia – Dzięki niej twoje ataki magiczne staną się bardzo potężne. Główna cehca dla magów... Muszą oni dbać o wysoki poziom magii ponieważ jest w obliczeniach dzielona przez 4.
*Zręczność – Czyli zwinność i szybkość. Zwiększa podobieństwo krytyka i podwyższa atak u Ninja.
*Witalność – Ważna cecha u każdego. Zwiększa punkty HP (1 witalność wyżej = 20 HP więcej) i obronę.
4. Walki Drużynowe
- Walki Drużynowe odbywają się podobnie jak zwykłe, ale jak się robi animację umieszcza się wszystkich Sticków. Walczy się odrobinę inaczej:
*Ustala się, która drużyna pierwsza, a także w drużynie ustala się, kto pierwszy zaczyna i przykładowo: Mike i Leon vs. Retman i Lepo. Drużyna Retmana i Lepa zaczyna. Lepa zdecydował, że Retman zacznie. Retman tworzy animację gdzie bije dwoma Stickami. Np. Retman wojownikiem wyrzuca w górę Leona i Lepa magiem używa „Kuli Ognia”, gdy Leon wisi w powietrzu. Wtedy atak jest silniejszy na Lepę, ale za to Mike’owi nic nie zabiera. Potem druga drużyna kontratakuje i dalej z zasadami normalnej walki.
5. Turnieje
- Co jakiś czas będą organizowane Turnieje. Zasady w nich będą takie same jak w Meczach i Walkach Drużynowych, w zależności od rodzaju turnieju.
6. Obliczenia obrażeń
- Jest to nowość w Stick Hero 2. Pozwala ona na walkę bez sędzi i unikanie niepotrzebnych sporów. To proste. Obrażenia zadawane przez gracza są obliczane tym sposobem:
Wojownik: atak broni, umiejętności * siła : witalność (przeciwnika)
Mag: atk czaru, różdżki * magia : 2 : witalność (przeciwnika)
Ninja: atk broni, umiejętności * siła * zręczność : 4 : witalność (przeciwnika)

Nowicjusz ma obliczane obrażenia z godnie z sposobem obliczania u Wojownika.

Przy broni będą podane wartości ataku np. 4-6. Sędzia wykonuje rzut kością w celu bezstronnego wyboru obrażeń. 1/6 i 2/6 – najmniejsza wartość, 3/6 i 4/6 – średnia i 5/6 i 6/6 – najwyższa.
7. Postacie, Profesje i umiejętności.
- Każda postać zaczyna z statystykami (siła itp.): wszystko po 2 i z ilością HP równą 50. Co poziom postać ma do rozdania po 2 punkty.
- W grze obowiązuje System leveli (poziomów). Poziom postaci będzie się zwiększał w stosunku do wygranych walk (status wygranych i przegranych piszemy w Kartach Postaci). Tak oto będziemy liczyć level:
lvl - wygrane:
1 - 0
2 - 1
3 - 2
4 - 4
5 - 6
8 - 9
9 - 12
10 – 15
- Dopóki gracz nie dojdzie do 3 poziomu jest Nowicjuszem. Wszystkie umiejętności Nowicjusza są opisane w temacie o profesjach.
- Po zdobyciu 3 levela gracz ma możliwość szkolenia się w wybranej dziedzinie. Dostępne profesje są następujące:
*Wojownik – Świetny w walce w zwarciu. Ma dużą siłę i witalność. Potrafi posługiwać się wieloma rodzajami broni.
*Mag – Czyli czarodziej. Posługuje się Mistycznymi Mocami (tzn. czarami). Mag ma dużo punktów magii, lecz jego witalność jest słaba.
*Ninja – Wojownik cienia. Ninja charakteryzuje się szybkością i przebiegłością. Stosuje wiele broni, lecz woli atakować taktycznie i z ukrycia.
Opisy tych profesji, czyli ich umiejętności bronie są w dziale Profesje.
8. Przedmioty i ulepszanie broni.
- Jeśli gracz powinien po tej walce dostać jakiś item informuje o tym sędziego. On rzuca kością.
- Kolejna nowość to przedmioty, które można zdobyć w walce. Są to:
* Miltunium – szlachetny metal używany do ulepszania broni. (co trzecią walkę, szansa zdobycia 2/6, numerki 1 i 2)
* Kryształ Ognia – rzadki kryształ dający moc ognia. Można go wkuć w broń nadając jej żywioł. (co trzecią walkę, szansa zdobycia 1/6, numer 3)
* Kryształ Lodu – rzadki kryształ dający moc lodu. Można go wkuć w broń nadając jej żywioł. (co trzecią walkę, szansa zdobycia 1/6, numer 4)
* Kryształ trucizny – rzadki kryształ dający moc trucizny. Można go wkuć w broń nadając jej żywioł. (co trzecią walkę, szansa zdobycia 1/6, numer 5)
* Mikstura życia – wspaniały eliksir dodający graczowi 20 HP. Grę zaczyna się mając 2 takie mikstury. (co drugą walkę, szansa zdobycia 4/6) Miksturę można używać w swojej turze. Traci się wtedy kolejkę.

Miltunium i kryształy są losowane w tym samym rzucie kością przez sędziego (bądź przez przeciwnika), a Mikstura życia oddzielnie.
- Stick Hero 2 pozwala na ulepszanie broni. Mając Miltunium możemy ulepszyć broń. Każde ulepszenie kosztuje 1 Miltunium daje + 3 do ataku broni i +1 do nazwy broni np. sztylet +3 ma 20~23 ataku (to przykład nie koniecznie tak jest :p). Prawdopodobieństwo ulepszenia jest takie:
+1, +2 – 6/6
+3 – 5/6
+4, +5 – 4/6
+6, +7 – 3/6
+8 – 2/6
+9, +10 – 1/6
9. Stany
- Podczas zaatakowania gracza przez broń lub czar jakiegoś żywiołu jest możliwość „złapania” jakiegoś stanu np. zamrożenia.
* Zamrożenie - możliwe przy ataku bronią, czarem żywiołu lodu. Przeciwnik traci jedną kolejkę. Szansa zamrożenia: 1/6 (przy broniach zawsze 1/6) lub 2/6 (zależy od czaru)
* Poparzenie – możliwe przy ataku bronią, czarem żywiołu ognia. Gracz się poparza, co zadaje mu obrażenia jednorazowo. Szansa poparzenia 2/6. Sposób obliczeń obrażeń: 5 * magia : ½ witalność (przeciwnika).
* Zatrucie możliwe przy ataku bronią, czarem żywiołu trucizny. Przeciwnik jest zarażony, co zadaje mu 3 krotne (raz na turę) obrażenia. Szansa zarażenia 3/6. Sposób obliczeń obrażeń: 2 * magia.
5. Obrażenia krytyczne
- Postać może walcząc zadać obrażenia krytyczne, które są główną bronią Ninja. Szansa zadania obrażeń krytycznych jest zależna od zręczności. Obrażenia krytyczne zabierają 1.5 razy więcej HP niż przy zwykłym uderzeniu. Szansa:
2 zręczności – 2/10
3 zręczności – 3/10...
5 zręczności – 5/10
6 zręczności – 5/10, 1/10 (jeśli za pierwszym razem się nie uda to jest drugi rzut)
7 zręczności – 5/10, 2/10...
10 zręczności – 5/10, 5/10
11 zręczności – 5/10, 5/10, 1/10 (trzy rzuty)
16 zręczności – 5/10, 5/10, 5/10, 1/10 (cztery rzuty)
itd.
8. Areny walki
- Pojedynek może się też odbywać na innym tle niż kreska. W Pivot 2 używa się opcji „load background”, a w Pivocie 3 będziemy używać „load sprite”, aby móc poruszyć tłem. Tło być zrobione przez was, lub z edytowane z podstawowej wersji kogoś (podać źródło) i można je wkleić to tematu „Areny”. Arenę wybierają walczący.
7. Sędziostwo
- Sędzia. Wiadome – osoba, która prowadzi grę. Z sędzią nie wolno się kłócić. Sędzia jest wybierany przez nas, czyli Adminów. Sędzia powinien być uczciwy, bezstronny, uważny i godny zaufania. Pomimo tego powinien zdać test.
- Sędzia ma za zadanie podliczać punkty HP (życia) podczas meczu. On liczy ile dany atak zabrał HP przeciwnikowi i czy jest wykonalny dla danej klasy. Licząc punkty musi:
*Zwrócić uwagę na statystyki postaci (siła itp.). Wiadomo… większa ilość siły mocniejszy atak w zwarciu.
*Zwrócić uwagę na broń i jej atak.
*Sędzia musi mieć kość k6 (6 ścian) i przydaje się też k10 do obliczania krytyków (jeśli się takiej nie ma robi się losowanie kartoników z numerami od 1-10). Rzut kością stosuje się tam gdzie np. jest 2/6. Czyli. Jeśli sędzia wyrzuci kostką k6 od 1-2 to próba się udaje, jeśli rzuci 3-6 to nie. Przy rzucie o zdobycie przedmiotu (Miltunium i kryształy) jest tak: Jeśli wyrzuci 1 albo 2 to zdobywa Miltunium, jeśli wyrzuci 3 to kryształ ognia, 4 lodu, 5 trucizny, a 6 to nic.
*Zaokrąglanie obrażeń następuje wtedy gdy po policzeniu ataku liczba jest z przecinkiem. Wtedy usuwa się liczby za nim. Np. 12.3333(..) = 12, 24,9992 = 24.

To na razie wszystko. Regulamin może ulec zmianie. Dziękuję, że wytrwałeś czytając ten długi tekst. MIŁEJ GRY!


Ostatnio zmieniony przez Rian dnia Wto 14:54, 27 Lis 2007, w całości zmieniany 5 razy
Wto 20:12, 20 Lis 2007 Zobacz profil autora
Rian
Administrator



Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

Post
Update:
- Areny
- Wymiary animacji - domyślne
- Losowy atak broni
Wto 23:12, 20 Lis 2007 Zobacz profil autora
Rian
Administrator



Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

Post
Update:
- Kombo (wynika z pytana od Tojo) - Patrz podpunkt Rozgrywka.
- Zaokrąglanie obrażeń - Patrz podpunkt Sędziostwo.
Pią 16:53, 23 Lis 2007 Zobacz profil autora
Rian
Administrator



Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

Post
Update:
- Jeśli gracz powinien po tej walce dostać jakiś item informuje o tym sędziego.
On rzuca kością.
- Gracz może prowadzić jedną walkę naraz.
Nie 13:19, 25 Lis 2007 Zobacz profil autora
Rian
Administrator



Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

Post
Update:
- Jest możliwość mrożenia walk. Polega ona na tym, że można przerwać pojedynek na pewien czas. Wystarczy do tego jedna osoba. Gdy jeden pojedynek jest zamrożony to gracz może prowadzić inny. Nie można odmrozić pojedynku w chwili gdy jeden z graczy ma inną walkę w tym momencie.
- Do rozpoczęcia gry potrzebne są minimum 3 osoby. 2 graczy i upoważniona do sędziostwa. - Usunięcie sędziostwa graczy.
Pon 18:25, 26 Lis 2007 Zobacz profil autora
Rian
Administrator



Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

Post
Update:
- Postać musi być koloru czarnego. Chyba że używa jakieś umiejętności zmieniającej kolor.
Wto 14:54, 27 Lis 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.sh2.fora.pl Strona Główna » Regulamin i zasady gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin